Stylizacja #85 Ramoneska i jedwabna poszetka


Czy wiecie, że w 1953 roku po premierze filmu "The Wild One" z Marlonem Brando, który zagrał w nim przywódcę gangu motocyklowego "Hell's Angels", dyrekcja kilkunastu amerykańskich szkół wydała zakaz noszenia ramonesek?

Historia krótkiej skórzanej kurtki z ukośnie wszytym zamkiem błyskawicznym i podwójnymi klapami zaczęła się pod koniec lat 20. XX wieku. W 1928 roku Irving Schott stworzył pierwszą skórzaną kurtkę dla motocyklistów. Nazwał ją "Perfecto", na cześć cygar, których był wielkim zwolennikiem.

Ramoneska "złą sławę" zawdzięcza m.in filmowi "The Wild One". W roli głównej niezapomniany Marlon Brando. Zwiastun filmu możecie obejrzeć poniżej.

Tak na prawdę ramoneska zawdzięcza nazwę amerykańskiej grupie rockowej, której członkowie uczynili z motocyklowych kurtek swój znak rozpoznawczy. Mowa oczywiście o formacji "Ramones".


Co powiecie na motocyklową kurtkę w bardziej eleganckim wydaniu?





koszula w kratkę H&M - 40 zł wyprzedaż
trampki CONVERSE - 179 zł aukcje Sport&Styl
jeansy Lee Zed - 79,90 zł wygrzebałem w Carrefour
kamizelka H&M - 40 zł wyprzedaż
ramoneska River Island - 79 zł secondhand
poszetka H&M - 10 zł wyprzedaż

28 komentarzy:

  1. Uwielbiam facetów w koszulach :) świetnie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Genialnie, nic dodać, nic ująć.
    Pozdrawiam Pier

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj, straszny element ubioru ta ramoneska. Gdyby ówczesna dyrekcja miała szansę zajrzeć do współczesnego polskiego gimnazjum, padłaby trupem, ale na szczęście już jest martwa ;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. kurteczka, koszula ---- super
    Daniel

    OdpowiedzUsuń
  5. Ramoneska świetna, ja jestem w trakcie poszukiwania idealnej bo stara się już troszeczkę zużyła.
    A nawiasem widzę, że Ciebie tez ogarnęły h&m-owe wyprzedaże :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zrobić z ramoneski marynarkę - oryginalne muszę przyznać. I zaskakująco dobrze wyglądające...

    OdpowiedzUsuń
  7. Ramoneska jest genialna sama z siebie.. ale polaczenie jej z taka kamizelka, koszula i wywiniecie rekawow na zewnatrz kurtki jest mistrzowskie! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja bym dodał jeszcze ćwiekowany pasek i dla mnie super :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wooow, troszkę mnie ominęło, ale już nadrabiam zaległości! Zestaw świetny, czuję się zainspirowana do założenia mojej ramoneski! I to jeszcze dziś!;-) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  10. masz rewelacyjny styl, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. @Ann: dziękuję :) będę o tym pamiętał

    @Pier: dzięki

    @Grumpygreenmonkey: obawiam się, że masz rację :)!

    @cuksowa: dziękuję :)

    @Just Her Fashion, @Daniel: oj tak, długo takiej szukałem

    @Chicka: jestem wielkim fanem H&M wyprzedaży :) co widać w prawie każdej stylizacji

    @Aube: dziękuję, czasami opłaca się zaryzykować

    @ErillStyle: dziękuję :))

    @Anonimowy: ćwiekowy pasek, moim zdaniem to za dużo szczęścia na raz, ale kto wie, może w przyszłości się pojawi na blogu

    @Marti: dzięki, pokaż link jak Ci wyszło :)

    @Kasia Skalska: to propozycja matrymonialna ?

    @cat in drawer: dziękuję :)

    Pozdrawiam ! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. z całym szacunkiem dla ciebie, masz bardzo ładne ubrania, ale nie podoba mi się jak je dobierasz..
    ramoneska to element niesamowicie drapieżny, z pazurem, dla ludzi, który lubią ostrą zabawe itp. a ty zestawiłeś ją z koszulą i kamizelką zestawem dla nerda. troche wiecej stylizacji i powiewu świeżości w kreacjach ! nie bój się i postaw na ekstrawagancje !
    z poważaniem i szacunkiem
    Maciej

    OdpowiedzUsuń
  13. @Maciej: Wydaje mi się, że wiem co masz na myśli pisząc o ramonesce, że jest drapieżnym elementem. Mimo to, uważam, że zestawienie jej z koszulą i kamizelką nic jej nie ujmuje, wręcz przeciwnie, wprowadza ciekawy kontrast. Co byś proponował "zamiast" koszuli i kamizelki?
    Dzięki za wypowiedź.

    OdpowiedzUsuń
  14. Witam. Moim zdaniem, kamizelka zupełnie nie pasuje do tego zestawu (który sam w sobie jest niezły); ponadto jakoś strasznie zniekształca proporcje sylwetki (może jest za bardzo wycięta u góry dla Twojej sylwetki? Wygląda, jakby opinała sam brzuch). Być może to tylko tak wyszło na zdjęciach. Byłbym ciekaw, jak to wygląda bez kamizelki, ale jestem pewien, że znacznie lepiej.

    OdpowiedzUsuń
  15. @Mosze: tak miało być :) garniturowa kamizelka i jeansy to połączenie, które bardzo rzadko występuje w przyrodzie, nie mówiąc już o ramonesce :) to odpowiedź na sztywniactwo, nie dla konserw.

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo podoba mi się koszula i poszetka, fantazyjnie ułożona w kieszonce kamizelki. Czekam na kolejną stylizację.

    OdpowiedzUsuń
  17. Ale zmian a zmian! Fajnie teraz wszystko wygląda, choć chwilę mi zajęło "obczajanie":-) Miałam dać znać jak sama zrobię stylizację z ramoneską, to daję:-) No i czekam znowu na outfit! Zainspiruj mnie ponownie!:-D

    OdpowiedzUsuń
  18. Pierwszy raz jestem gościem Twojego bloga i muszę przyznać, że jest profesjonalnie skonstruowany. Co do samej stylizacji jest fajna, mimo, iż nie jest to do końca mój styl, który reprezentuję na swom blogu: www.szafamariusza.pl ;tk czy inaczej robisz świetną robotę, bo mało jest w polskim internecie blogów o męskich szmatkach. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  19. Witaj, jestem tu po raz pierwsze i bardzo mnie oczarowałeś swoim stylem. Męsko i modnie. Faceci w garniturach podbijają moje serce, niemniej Ty potrafiłeś to zrobić w ramonesce ;)
    Gorąco pozdrawiam,
    Koka-inna.

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo fajny blog ;) Takich mężczyzn brakuje nam w Polsce :D też jestem fanką ramonesek i uważam, że pasują praktycznie do wszystkiego! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  21. bardzo fajny blog :)
    wyglądasz super.
    pozdrawiam,
    Klaudia B.

    OdpowiedzUsuń
  22. Dziękuję za komentarz na moim blogu :) Bardzo fajnie tutaj u Ciebie! Będę tu czasem zaglądać.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  23. Witam. Moja taka prywatna dygresja apropo stylizacji- wolę jak poszczególne elementy ubioru nie pasują do siebie tworząc oryginalną, ciekawą całość niż jak wszystko idealnie 'leży' co daje w rzeczywistości nudny, pozbawiony wyrazu ubiór. W końcu najlepiej wyglądasz w tym w czym się najlepiej czujesz. Teraz już krótko- dla mnie mega :D Pozdr. Paweł http://maninfashionworld.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. pięknie:)

    zapraszam na rozdanie do wygrania 100zł
    www.styliowo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. cały komplet spoko:)
    snsv

    OdpowiedzUsuń

Obsługiwane przez usługę Blogger.