Vanity. Wystawa fotografii mody z kolekcji F. C. Gundlacha

W Muzeum Narodowym w Krakowie trwa właśnie wystawa fotografii mody "Vanity". 100 kultowych zdjęć z kolekcji F.C Gundlacha będzie można oglądać do 1 września.


F.C. Gundlach, Moda w stylu op-art, Brigitte Bauer dla Sinza, Vouliagmeni, Grecja, 1966, © F.C. Gundlach



Wystawa "Vanity" poświęcona historii fotografii modowej została zorganizowana w ramach 11 edycji międzynarodowego festiwalu Miesiąc Fotografii w Krakowie. Ekspozycja obejmuje 100 zdjęć z kolekcji F.C Gundlacha, które ilustrują zmiany zachodzące w fotografii mody na przełomie dziesięcioleci, od lat 20. minionego wieku do czasów współczesnych.

Miłośnicy fotografii mody będą zachwyceni. W Muzeum Narodowym w Krakowie można zobaczyć najlepsze prace 25 wybitnych fotografów. Wśród nich są takie sławy jak: Guy Burdin, David LaChapelle czy Helmut Newton.

Miniony weekend spędziłem w jednym z najpiękniejszych miast w Polsce, w Krakowie. Stary Rynek i Sukiennice zwiedziłem wzdłuż i wszerz. Na Wawelu podziwiałem bezcenny obraz Leonarda da Vinci, a w Wieliczce zszedłem po 800 schodach 135 metrów pod ziemię. Zjadłem też mnóstwo precli, ale o tym w innym poście.

Guy Bourdin, Bez tytułu (dla Pentaxa), 1980, © Guy Bourdin Estate / Art + Commerce

David LaChapelle, Alek Wek w kreacji Christiana Lacroix: Mój dom, Nowy Jork, 1997, © David LaChapelle / Art + Commerce

Deborah Turbeville, Łaźnia (dla amerykańskiej edycji „Vogue'a”), Nowy Jork, 1975, © Deborah Turbeville, dzięki uprzejmości Staley-Wise Gallery, Nowy Jork

Ceny biletów:
ulgowy - 6zł
normalny - 10zł

8 komentarzy:

  1. Wspaniała wystawa! myślę że każdy miłośnik mody powinien ją zobaczyć !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Byłem na wystawie "Vanity" w minioną niedzielę. Piękne zdjęcia w dużym formacie, warto.

      Usuń
  2. rwelacyjne są te zdjęcia...:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda :) a to tylko część kolekcji. Wciąż mam w pamięci zdjęcie, które zrobiło na mnie duże wrażenie: zagracony pokój, kłęby kurzu, wbity w ścianę samolot z czasów II wojny światowej, a w nim postać pilota/pilotki. Niestety nie pamiętam autora tej fotografii, ale była niesamowita.

      Usuń
  3. A ja uważam, że słaba wystawa, mało zdjęc, większość na średnim poziomie... Tylko pare perełek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cała kolekcja liczy ok 15 tyś zdjęć, na wystawie została zaprezentowana setka prac, to sporo.

      Usuń
  4. wystawa rewelacja! ;) Chyba się wybiorę;)

    OdpowiedzUsuń

Obsługiwane przez usługę Blogger.